ساخت، عامل یابی و روایی سنجی مقیاس‌فرهنگ پذیری برای دانش‌آموزان دوزبانه ایرانی

اعظم عزیزی؛ فریده حمیدی؛ مریم مشکوه

دوره 13، شماره 52 ، تیر 1402، ، صفحه 90-111

https://doi.org/10.22054/jem.2023.69200.3389

چکیده
  فرهنگ پذیری فرآیند تغییرات اجتماعی، روانی و فرهنگی است که از تعامل دو فرهنگ و در عین حال سازگاری با فرهنگ حاکم بر جامعه ناشی می‌شود. این پژوهش با هدف ساخت، عامل‌یابی و روایی‌سنجی پرسشنامه فرهنگ‌پذیری در دختران دانش‌آموز دوزبانه در شهر ارومیه انجام شد. جامعه آماری شامل دانش‌آموزان دختر دو زبانه پایه های دهم و یازدهم در سال تحصیلی ...  بیشتر